Dag 1: Heythuysen naar Keulen, 95 km.

6 augustus 2022 - Keulen, Duitsland

De kop is eraf. Van morgen, na een onrustige nacht, al vroeg vertrokken. Het was behoorlijk fris. Het eerste stuk ging via Roermond, rondje Kemp, en Herkenbosch naar Vlodrop. De omgeving hier is mooi, door het Meinweg gebied fietsten we Duitsland in tot in Wegberg. Onze eerste koffie pauze.  Na Wegberg wordt het saai. Alleen maar langs drukke wegen. Vlak voor Rommerskirchen hebben we geluncht. In de verte zie je maar liefst 3 grote kolencentrales, die hun best doen om heel veel wolken te maken. We zijn dan boven op een soort van plateau en je ziet in de verte, dat is dan nog zeker 20 km, de stad Keulen al liggen. Wel even wennen om in zo’n drukke stad te moeten fietsen. Iedereen fietst, loopt, stept door elkaar over fietspad, en trottoir. Al om 14:00 uur stonden we voor de Kölner Dom. Eerst maar eens koffie met gebak en daarna inchecken. Het hotel Ibis am Dom ligt aan het plein voor de Dom. De fietsen moeten mee op de kamer, er is geen andere optie. Aan de achterkant loop je vanuit het hotel zo de Hauptbahnhof in. Na het douchen de stad in om een restaurant te zoeken, we hebben bere honger. Om 20:00 uur liggen we uitgeteld op bed. Morgenvroeg is het vroeg op, de trein naar Wenen vertrekt al om 05:53uur. Guten Nacht, und bis morgen!