Dag 2: Met de trein van Keulen naar Wenen.

7 augustus 2022 - Wenen, Oostenrijk

Het is vroeg als de wekker gaat, 04:45 uur. Inpakken, aankleden, nog even koffie regelen in het hotel en “ab mit die Post”. Er liggen overal zwervers te slapen op het station, we lopen snel door. Bij de lift naar het perron is het druk. Nog maar net boven of de trein komt al. Allebei vinden we dit wel vreemd, maar het kwartje valt niet. We laden de fietsen in, en maken ze vast….en dan gaan de deuren dicht en begint de trein te rijden. Maar dit is niet goed, hij vertrekt veel te vroeg. Het is nog geen 05:53uur, de stress schiet erin, zoals ook een kramp in de kuiten dit kan. Een van de weinige passagieren krijgt dit mee en spreekt Anita aan, dat dit de trein is die naar Frankfurt vliegveld gaat. Ik ben al een wagon verder op zoek naar de conducteur. Onder tussen weet Anita al dat we in Frankfurt vliegveld kunnen overstappen op de juiste trein, die komt hier een uur later. Dit is dat de conducteur mij ook verteld. We gaan weer zitten en de rust is weder gekeerd. Om 08:01 uur vertrekken we inde juiste trein naar Wenen. We hebben gereserveerde plaatsen, hiervoor betaal je. Toch zijn er mensen met kinderen die vinden dat we plaats moeten maken. Toevallig zitten we in een “Familienbereich”, mevrouw vindt dat zij recht heeft op onze plaatsen. Tja, zo werkt dat natuurlijk niet, ga maar ergens anders zitten, of haal de conducteur er maar bij als je vind dat je in je recht staat. En dat allemaal in het Duits, haha. Uiteindelijk komen we in Wenen en fietsen we nog even langs een paar highlights, drinken nog ergens een biertje, naar ons hotel. Na een frisse douche weer heerlijk gegeten bij een Italiaan om de hoek. Eenmaal terug op de kamer barst een hevige regenbui los. Morgen weer lekker fietsen. Slaop lekker.