Dag 10: 7 mei 2024, Eijsden naar Heythuysen, 73 km.

7 mei 2024 - Heythuysen, Nederland

Dag 10: 7 mei 2024, Eijsden naar Heythuysen, 73 km.

De laatste dag is aangebroken, we mogen enkel nog naar huis fietsen. Eerst nog een keer een heerlijk ontbijt en dan het regenpak aan. Ja, het regent en het zou nog tot pakweg 10:30 uur regenen. Eerst nog even de Sint Pietersberg op om naar het start/eindpunt van de Pieterpad route te gaan. Omdat we vaak dezelfde route fietsen vanuit het zuiden, willen we nu toch eens een andere weg nemen. Via route you hebben we de kortste en mooiste fietsroute gezocht. Zo rijden we vanuit Maastricht naar Smeermaas, en fietsen over de Belgische zijde langs de Maas en de Zuid Willemsvaart. Net voorbij Dilsen verlaten we het kanaal en gaan het snelfietspad naar Maaseik op. Maaseik laten we echter rechts van ons liggen. Het gaat richting Kinrooi, bij Raam gaan we naar rechts om bij café De Grenshook nog een colaatje te drinken. Bij Neeritter komen we in Nederland, en de laatste kilometers gaan via Hunsel, Kelpen en Baexem. Bij Porto houden we nog een stop voor het laatste biertje van onze geslaagde vakantie. Heerlijk in een zonnetje op het terras. In totaal hebben 785 km afgelegd. Bedankt voor de leuke reacties en wie weet tot een volgende keer. Caio!

Jouw reactie