Dag 10: St. Jakob Im Rosenthal naar Kamering, 65 km.

15 augustus 2022 - Paternion, Oostenrijk

Het zonnetje schijnt, het is 07:00 uur wanneer we aanschuiven voor ontbijt. Het begint al aardig op te schieten, onze reis. Gisteren werd er nog onweer voorspelt rond 13:00 uur, maar vanmorgen is van deze voorspelling weer helemaal niets waar. Het weer in de bergen is en blijft onvoorspelbaar. We rijden weer naar de route waar we hem gisteren hebben verlaten en fietsen weer langs de Drau helemaal tot in Villach, het eindpunt van de route. Hier moeten we een nieuwe route opstarten, maar eerst gaan we Villach in. Mooie stad, waar de Drau midden doorheen stroomt. Tijd genoeg vandaag, het is maar een kleine route. Dus eerst maar eens een fietswinkel zoeken, om het nodige onderhoud te laten doen. Je weet wel remmen bij stellen en we zijn vergeten om olie voor de ketting mee te nemen. Hopen eigenlijk dat men de ketting even schoon wil maken. Maar eerst koffie met get lekkers! O, we krijgen alleen maar koffie zeggen ze op terras. Het is Feiertag. Wat vieren jullie dan, vraag ik, maar dan besef ik dat het 15 augustus is en dat men hier Maria Hemelvaart vieren. Alles is dicht behalve terrassen, kroegen en dergelijke. De fiets moet dan nog maar even geduld hebben. Supermarkten zijn dus ook dicht, dat wordt een balansdag vandaag. We hebben een broodje en nog wat repen voordat we avond eten krijgen. Rond 14:00 uur zijn we op onze bestemming, Hans Kathan. Gerund door Nederlanders, die hier net een jaar zijn. Ook weer eens leuk. We moeten nog even wachten want onze kamer is nog niet klaar. Dat is geen straf, we nemen een biertje en zetten ons op het mooie hoge terras met uitzicht over de omgeving. GENIETEN. Vanavond eten we hier, zij maken schnitzel met frietjes en salade. Het uit eten wil ook wel eens een beetje variatie, soms mis ik het eenvoudig geknutsel op een klein pitje zoals op de camping. Op onze kamer is ook geen TV, dat is pas de eerste keer deze reis. Niet erg, er zijn genoeg leuke dingen om te doen. Komt mijn boek ook nog eens uit de tassen😜. Tijdens eten komt er nog een Nederlands stel aan, ze komen uit Brabant, maar hij blijkt een geboren Venlonaar te zijn. Hij kon horen dat aan ons gesprek, dat ik erg Venloos praatte. Nou, daar moet je het dan maar mee doen als Tegelenaar. Na het eten zitten we nog lekker op terras en drinken we nog wat. Er is een barretje met zelfbediening, je schrijft gewoon op wat je consumeert. Lekker, morgen hoeven we niet te verkassen, we hebben een rustdag. Ben benieuwd hoeveel rust ik krijg😂.  Tot morgen!