Dag 11: Rustdag in Kamering.

16 augustus 2022 - Kamering, Oostenrijk

Vandaag hebben we een rustdag. We slapen uit, haha, om 07:00 uur ben je al klaar wakker van het licht. Lekker doezelen, krantje lezen op tablet en dan heerlijk in het zonnetje op terras ontbijten. Wat een geluk hebben we toch, gewoon weg heerlijk. We vragen of we ergens in de buurt de fietskleren kunnen wassen. In Spittal an der Drau is een wasserette, maar we mogen de sportkleren wel even bij hun in de wasmachine doen en ophangen in de garage. Ideaal weer. Durf te vragen! Na het wasje gaan we op de fiets toch even naar Spittal an der Drau. Morgen wacht ons een stevige klim naar Mallnitz, alwaar we met de trein door de Tauerntunnel moeten om onze volgende overnachting te bereiken. Dus toch maar even informeren bij de Bahnhof naar een vangnet, mocht deze klim te zwaar zijn. De normale route van de Alpe-Adria weg gaat namelijk anders om. Dan daal je van Mallnitz naar Villach, maar ja, ik dacht dat gaat ook anders om. We kunnen altijd met de trein, mocht het te steil zijn die laatste 10 km. Verder is Spittal an der Drau geen uitdagende stad, niet de moeite waard. Heb er wel nog olie voor de fiets kunnen krijgen, dus die heb ik vandaag ook maar eens een poetsbeurt gegeven. Maar verder is het een echte rustdag geworden, lekker een beetje lezen, biertje/wijntje drinken en leuke gesprekken gevoerd met de eigenaren en nieuwe gasten. Mooie plek, we zouden hier nog wel een week willen blijven, maar helaas. Dan moet je ook wel een auto hebben om de omgeving te verkennen.

Ook vanavond is er weer heerlijk gekookt voor de gasten, lekker in een avond zonnetje op het terras gegeten. En dan naar bed, morgen moeten we fit zijn. Welterusten💤

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade