Dag 7: Kapfenstein naar Leibnitz, 84 km.

12 augustus 2022 - Leibnitz, Oostenrijk

Om 07:00 uur schrikken we wakker van een geluid. We zijn duf, veels te veel wijn gedronken gisteren, komen maar moeizaam uit bed. Toch beginnen we aan de dag, ontbijten en bepakken onze fietsen. Nemen afscheid en bedanken hun nogmaals voor een prachtige avond bij Buschenschank. Het eerst stuk gaat het met 60 km/h naar beneden, maar dan wacht ons een klim van 2,5 km tegen 5-6%. We fietsen langs de grens met Slovenië naar Bad Radkersburg. Dit is de meest Zuid-Oostelijke stad van onze route, vanaf hier gaat het richting Westen. Toch houden we pauze, drinken koffie met Torte, hopelijk voelen we ons dan weer fitter. Nu voert de route over de Murradweg, echter zien we de rivier Mur niet. Door bosrijk gebied en over zandpaden gaat het helemaal door naar Leibnitz. Wij vinden dit een saai stuk. In Mureck kopen we onze lunch, die we net buiten de stad op eten. Ondertussen heeft een strak blauwe lucht, plaats gemaakt voor bewolking. Het ziet er zelfs dreigend uit, en met nog maar 10 km te gaan, horen we onweer en begint het even later ook te regenen. Rond 15:30 uur zijn we in ons hotel voor vandaag. Leibnitz is een grotere stad in de omgeving, maar heeft net zoveel inwoners dan Heytse. Net als we op onze kamer zijn komt het met bakken uit de lucht. Na de regenbui lopen we de winkelstraat op en eten bij een plaatselijke pizza tent. Er valt niet veel te vertellen vandaag. Vroeg naar bed vanavond en dan zijn we morgen weer fit om aan onze volgende rit te beginnen. Vandaag geen alcohol. Guten nacht !