29 april 2024. Baflo naar Appelscha, 75km.

29 april 2024 - Appelscha, Nederland

Dag 2: 29 april 2024. Baflo naar Appelscha, 75 km.

De laatste echte koude nacht is achter de rug. Stiekem gehoopt op het zien van het noorderlicht. Het is kraak helder, alleen een prachtige sterrenhemel valt ons ten deel. Dat is een voordeel als je ver buiten de bewoonde wereld zit, dan heb je geen last van de lichtvervuiling. Lekker geslapen, waren ook erg moe van de heenreis. Om 08:30 uur krijgen een lekker ontbijtje gebracht. We babbelen nog wat met Jan de Wit en hij drukt ons op het hart, dat we niet hoeven af te wassen. Laat maar lekker staan en stap maar op de fiets. We zwaaien nog een keer, en zijn vertrokken. Eerst naar Eenrum, daar pakken we de route weer op. Het is nog fris, maar er staat een stralend zonnetje aan de hemel. We fietsen door een vlak landschap vol met landerijen en boerderijen door allemaal kleine rustige dorpjes, zoals Wehe-den Hoorn, Warfhuizen, Roodehaan, Saaksum en Oldehove. In Zuidhorn maken we de eerste pauze, hebben ook nog bekers nodig voor de koffie. Die waren we vergeten mee te nemen. Als we in Roden zijn stoppen we voor de lunch, het bankje in de zon is ook zo verleidelijk. De beenstukken kunnen uit, wordt tijd dat die melkflessen gebruind worden😜. Net voorbij Veenhuizen ( waar kunnen we dit ook alweer van?) fietsen we van een bosgebied het Fochteloërveen in, een prachtig natuurgebied waar veel vogels te spotten zijn. Hier broeden zelfs kraanvogels, maar die hebben we helaas niet gezien. Het is nu nog maar een klein stukje voordat we Appelscha binnen rijden. In de buurt van het klimbos gaan we op het terras zitten om een Skuumkoppe te drinken. Daarna checken we in bij Rob van vrienden op de fiets. Eerst douchen en daarna even eten halen bij de buurtsuper. Vandaag geen uit eten, maar lekker een maaltijdsalade op bed voor de tv. We kunnen al 3 provincies afstrepen, Groningen, Drenthe en Friesland. Nog 7 te gaan. Voor nu maar weer welterusten, morgen wacht ons weer een zonnige dag.

1. Lammy:
    29 april 2024
    Keer wat anders dan de bergen. 😊

Jouw reactie