26 juni, Modena naar Mantova, 96 km.

26 juni 2023 - Mantova, Italië

We worden wakker van een mug op de kamer, en dat met een airco. Volgens mij heeft hij zich al te goed gedaan aan ons bloed, hebben allebei een aantal bulten. Tassen worden gepakt en alvast naar onderen gebracht. De fietsen staan er nog, deze zijn natuurlijk niet interessant. Er zijn duurdere dingen 🏎️ in deze stad die meer de moeite waard zijn😀. Ontbijt om 7, het beste ontbijt tot nu toe, en daarna de fiets op. Het is al een drukte van jewelste in de stad, iedereen op weg naar hun werk. Even later fietsen we langs het Ferrari museum, maar er is niets te zien. Geen ramen in het gebouw, snap ik ook wel, anders staat iedereen aan het raam te loeren en komt er geen geld binnen. We zoeken onze weg over asfalt wegen naar Mantova, verder is de route van vandaag niet zo bijzonder. Een klein stuk, 8,5 km gaat het over een dijk langs de Secchia waar de vogels een mooi concert laten horen. Even geen auto’s en een ander geluid. Het is al vroeg bloedheet, ruim voor de middag tikt het kwik al meer dan 30 graden aan. Vlak voor Mantova krijgen we te maken met een brug afsluiting, we moeten over de sp413 verder. Hier raast het vrachtverkeer nu ook over en het is, ondanks dat men goed rekening houd met fietsers, gevaarlijk. Gelukkig komen er wel steeds meer fietspaden wanneer Mantova in zicht komt. Bij een tankstation in Cerese vragen we of we water kunnen krijgen. Er is geen drinkbaar water. Ik haal nog een flesje warme cola uit de tas en deze ontploft zowat bij het open draaien. Een flinke knal klinkt er en iedereen kijkt op. Scusi, roep ik maar. Hier boeken we ook snel even een hotel, hotel Italië, midden in Mantova. Wat een mooie stad is dit zeg, wij hebben er nog nooit van gehoord, maar deze stad is zeker een bezoek waard als je aan de onderkant van het Garda meer bent. Tot nu toe hebben we geluk met de overnachtingen, we betalen zelden meer dan € 75,00. We sleuren wel al meer dan een week die tent met de spullen mee. Er is hier werkelijk geen camping te vinden. Niet erg want in een tent heb je geen airco, en die is echt wel nodig wil je goed kunnen slapen. Slapen, dat is wat wij nu ook gaan doen. Welterusten en a domani.

1. Simone:
    26 juni 2023
    Mooi stadje inderdaad, wel veel keien wegdek 😀 plein zijn we ook geweest!
    leuk om te lezen mooie foto’s.
  2. Anita Steffanie:
    27 juni 2023
    Ja Idd. Geen idee dat het zoveel te zien had. Dadelijk met de fiets over de keien.