3 juli, Altenrhein naar Flaach am Rhein, 96 km.

3 juli 2023 - Flaach, Zwitserland

Eindelijk eten we weer eens brood, dit hebben we gisteren in een supermarkt gekocht, bij het ontbijt, al die zoetigheid en havermout, dat ben je een keer moe. Vroeg op pad, willen kilometers maken. Al snel fietsen we langs de Bodensee, er breekt een waterig zonnetje door het wolkendek, maar het is nog wel fris. Je waant je aan de Franse Rivièra, bootjes die in de haven liggen, een mooi flets zonnetje, prachtig. Dit gaat door tot aan Arbon, daar draait de route weg van de Bodensee. Vandaag eens geen route volgens de garmin, maar we volgen de bewegwijzerde fietsroutes in de richting van Aldenfingen. Dat gaat zo soepeltjes, als het voor ons is uitgepijld. Na Arbon gaat het landschap veranderen, van een Franse Rivièra look naar een Bauernhof look. Heuvel op en heuvel af, de echte bergen, die zijn verschwunden. Pas op, het lijkt allemaal vlak, maar stiekem maak je toch aardig wat hoogtemeters. Vandaag gaat het rustig, hebben geen haast. Er staat ook veel wind tegen. We weten waar we naar toe willen, camping in Flaach am Rhein. Tot de middag is het nog fris, maar daarna schijnt de zon. Tja, en wij vergeten ons natuurlijk in te smeren☹️. Vandaag geen andere fietsers gezien, doen onderweg boodschappen (doet nog steeds pijn) en houden lekker diverse keren pauze. Iets voor 4 uur rijden we de camping op, checken in en pakken eerst een biertje met chips😳, voordat we de tent op zetten. Beginnen nu echt weer te wennen aan dat tenten, en het slaapt echt niet slechter. Er komt een Duits stel langs, zij vragen: Wo geht die Reise hin? Ik zeg: Da wo es Bier kalt ist😝. Nein nein, jetzt ohne Spass, wij fietsen van Rome naar huis. Wij babbelen wat over de reis, leuk dat mensen belangstellend zijn. Zij zagen gelijk dat wij Nederlanders waren. Of dat dit een goed teken is, weet ik niet. We koken, rijst met chili con carne en witte bonen in tomatensaus, simpel en veel voedingstoffen. Wijntje erbij, heerlijk met een uitkijk op de Rijn. Nog een kleine 100 km en dan zijn we in Basel en dan zit deel 2 er op. Het gaat spannend worden of het ons lukt om thuis te komen. Gelukkig wordt het weer vanaf morgen weer iets warmer. Nu de fles wijn nog leeg maken en dan naar bed. Tot morgen dan! Welterusten